Home > Thema’s > Agressie en geweld > Meldpunt Supporterszaken
Interventies
Meldpunt Supporterszaken
Via het Meldpunt Supporterszaken van NAC kunnen supporters via een kort formulier hun tips, verbeterpunten en mogelijk ongenoegen kenbaar maken over gebeurtenissen en/of personen in en rond het stadion. Supporters kunnen bij dit meldpunt (desgewenst anoniem) hun zegje doen om punten in en rondom wedstrijden te verbeteren.
Doelgroep
Voetbalsupporters die aanwezig waren bij uit- of thuiswedstrijden van NAC.
Doel
NAC wil dat iedereen een positieve wedstrijdervaring heeft. Op basis van het delen van ieders ervaringen krijgt NAC meldingen inzichtelijk en kan waar nodig vroegtijdig actie worden ondernomen.
Werkwijze
NAC ziet graag dat supporters zich op hun gemak voelen bij uit- en thuiswedstrijden van de club. NAC spant zich daarom in om elke uit- en thuiswedstrijd zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Na elke wedstrijd stroomt de info-mailbox vaak vol met reacties op zaken die beter kunnen. Om deze supporters sneller te kunnen bedienen, is er nu een apart meldpunt.
Meer informatie
Onze bijdrage
Het Ondersteuningsteam PGA Voetbal
Het Ondersteuningsteam bestaat uit verschillende experts uit het werkveld (politie, gemeente, BVO en OM). Het secretariaat voor dit team wordt verzorgd door het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (Het CCV). Het Ondersteuningsteam richt zich op de versterking of inrichting van het PGA Voetbal in een BVO-gemeente, zodanig dat het samenwerkingsverband in staat is om ordeverstoorders persoonsgericht te sanctioneren. Op aanvraag van een gemeente kan het team ingezet worden om het proces naar een lokaal PGA Voetbal (kosteloos) te begeleiden.